Prepričajte se sami in preberite naslednje vrstice!
Zakaj je potrebno nova vozila in plovila čimprej zaščititi?
Pa začnimo na začetku...
Pločevina rjavi če ni lakirana, zato poznamo barve oz. lake, ki zaščitijo pločevino in tako preprečijo rjavenje. Najprej je pločevina prebarvana z osnovno barvo, potem pa je preko te barve nanešena še navadna oz. metalna barva ter lak. Tako je avto oz. pločevina zaščitena pred vodo, umazanijo in drugimi atmosferskimi vplivi.
Če pogledamo avto ali plovilo čez eno leto ali več vidimo, da je začela barva bledeti ter izgubljati na sijaju. Poleg tega pa so v laku tudi že vidne rahle praske, ki nastanejo ponavadi zaradi mehaničnega čiščenja – avtomatizirane avtopralnice. Včasih ni bilo toliko avtomatiziranih avtopralnic na krtače, zato so bili tudi avtomobili manj mehansko poškodovani.
Potem pa so prišli novi časi in z njimi novi nanolaki, ki temeljijo na vodni osnovi. Tudi ti laki predstavljajo nove probleme za avtoličarje. Kljub novi tehnologiji barvanja so barve vseeno občutljive za vremenske vplive, pranje avtomobila v avtomatiziranih pralnicah pa vseeno poškoduje lak....
Če pogledamo lak pod mikroskopom vidimo, da izgleda lak kot pomarančna lupina v kateri je veliko por. Te pore vsrkavajo umazanijo, sol ter druge atmosferske vplive globoko v lak. Za primer vzemimo gobo oz. spužvo in jo potopimo v vodo. Ta spužva vsrka vase veliko količino vode. Da bi preprečili tako vsrkavanje umazanije v lak potrebujemo zelo dobro zaščito oz. premaz, ki bo zaščitila zgornji del laka na pločevini.
Dolgo časa sem iskal in testiral premaze ter zaščite, ki bi opravile najboljše delo. Ni bilo lahko, saj je takih produktov polno, vsak proizvajalec pa zagovarja svoj produkt. A le potrošniki so tisti, ki odkrito priznajo kvaliteten produkt. Lepo je videti zadovoljno stranko, ki si ponosno ogleduje svojega jeklenega konjička, zato sam še vedno iščem in testiram samo najkvalitetnejše produkte. Izkušnje sem dolga leta pridobival v Nemčiji in sicer v podjetju Mercedes – Benz (1990 – 2002).